Monday, March 1, 2010

Sumbangan Al-Quran untuk Kelas KAFA Kg Teluk.


Ulu Melaka, 1 Mac - Kedaifan kelas KAFA Surau Kg Teluk, Ulu Melaka mendapat perhatian YDP PAS Kawasan Langkawi, En Zubir bin Ahmad. Kelas KAFA yang serba daif dengan menjadikan kaki lima surau sebagai tempat pembelajaran sewajarnya diambil perhatian oleh pemimpin setempat. Pihak PAS Kawasan Langkawi yang diketuai oleh En Zubir bin Ahmad setakat ini telah berjaya mengambil beberapa inisiatif membantu dan berjanji akan berusaha untuk membantu sedaya upaya yang mungkin bagi memberikan keselesaan kepada murid-murid di kelas tersebut. Dalam lawatan beliau ke sana kelmarin beliau telah menyerahkan 100 naskhah Al-Quran hasil sumbangan seorang hamba Allah untuk kegunaan surau dan juga murid-murid yang terlibat dengan kelas tersebut.

En Zubir menyerahkan Al-Quran kepada wakil murid sambil disaksikan oleh guru..

Menurut En Zubir, dalam masa terdekat ini pihak beliau sedang dalam usaha untuk menyediakan kerusi yang selesa serta mencukupi untuk kegunaan murid-murid dan beliau amat mengharapkan ada pihak-pihak yang sudi membantu usaha beliau itu. Pihak-pihak yang berminat untuk menyumbang bolehlah menghubungi beliau di pejabat PAS Kawasan Langkawi di Sekolah Rendah Islam Darul Ulum, Ulu Melaka atau melalui email http://lppklangkawi@gmail.com/.

Kelas pembelajaran terpaksa diadakan di kaki lima surau

En Zubir juga menyerahkan makanan ringan kepada guru berupa roti dan air kotak hasil sumbangan seorang individu bagi diedarkan kepada murid-murid..

No comments:

Post a Comment

Followers