Saturday, February 27, 2010

Ceramah YB Nasir Mustafa dan YB Nasir Zakaria..


Ranggut, 26 Feb - Program penerangan isu semasa yang menjadi tugas utama Lajnah ini diteruskan lagi dengan ceramah isu semasa oleh YB Mohd Nasir Mustafa yang merupakan ADUN Kubang Rotan dan YB Mohd Nasir Zakaria yang merupakan Ahli Parlimen Padang Terap. Majlis ceramah ini diadakan di Sekolah Menengah Agama Al-Baqiyyatussolihat, Ranggut yang menjadi lokasi ceramah baru bagi kawasan Langkawi. Kehadiran YB Ustaz Mohd Nasir Zakaria ke Langkawi lebih awal telah dimanfaatkan oleh warga Langkawi apabila beliau diminta untuk menyampaikan kuliah jumaat di Masjid Ar-Rahman, Kedawang dan seterusnya menjadi khatib membaca khutbah di masjid yang sama. Dalam ceramah yang berlangsung semalam Ketua Pemuda PAS Langkawi, Ustaz Suhairul Saad telah bertindak sebagai pengendali majlis. Beberapa isu terkini telah dikupas oleh kedua-dua penceramah terutama perkara berkaitan dengan perjalanan perbahasan di Dewan Undangan Negeri dan juga di Parlimen.

Pada program semalam juga urusetia ceramah yang terdiri dari jawatankuasa Lajnah Penerangan, Dakwah dan ICT PAS Langkawi telah menayangkan melalui layar besar berkaitan Bajet Kerajaan Kedah Sejahtera 2010 yang diterbitkan oleh Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kedah. Tayangan tersebut diharap dapat memberi maklumat serta info terkini berkaitan perjalanan pentadbiran kerajaan negeri. Usaha penyebaran maklumat ini akan dilakukan dari masa ke semasa dalam pelbagai cara bagi memberi maklumat kepada warga Langkawi tentang isu serta info semasa berkaitan dengan kerajaan negeri.

Apalah agaknya yang dibincang dengan begitu serius oleh dua orang Nasir ini...

Ceramah Us Nasir Zakaria yang sarat dengan info politik semasa serta penuh penghayatan terhadap perjuangan Rasulullah bersempena dengan Maulidur Rasul tahun ini..

No comments:

Post a Comment

Followers