Saturday, March 6, 2010

Pelancaran Gerak Kerja Pilihanraya ke-13


Oleh : Rahimin Affandi Zakaria
Kompleks PAS Kedah, 6 Mac - 'Satu Permulaan yang baik'. Itulah yang dapat disimpulkan dalam majlis Pelancaran Gerak Kerja Pilihanraya Umum ke-13 yang diadakan tepat jam 10 pagi di Kompleks PAS Kedah, Batu 9, Jalan Alor Setar - Sg Petani. Kehadiran sejumlah kira-kira 5 - 6 ribu hadirin sudah cukup membayangkan betapa seriusnya jentera pilihanraya Kedah bagi menghadapi BN dan juga bagi mempertahankan kerajaan negeri Kedah dalam pilihanraya umum yang akan datang. PAS Kawasan Langkawi tidak ketinggalan menghantar beberapa wakil Pemuda dan juga AJK Kawasan ke majlis tersebut.

Majlis dihadiri Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, YB Dato' Paduka Hj Abd Halim bin Abd Rahman dan Majlis Perasmian Gerak Kerja Jentera Pilihanraya Umum ke-13 disempurnakan oleh YAB Dato' Seri Ustaz Azizan bin Razak dengan gimik pelancaran yang sangat menarik dan mengujakan. Turut hadir Kapten Zamri yang mewakili PKR Negeri Kedah. YB Dato Paduka Hj Abd Halim memberikan beberapa pesanan dalam ucapan beliau kepada seluruh jentera Pilihanraya di negeri Kedah, antaranya beliau amat mengharapkan jentera di negeri ini menggiatkan usaha menambah daftar pemilih baru serta menggandakan usaha memujuk pengundi-pengundi muda yang mengundi PAS pada pilihanraya yang lalu untuk terus mengundi PAS dalam pilihanraya yang akan datang.

Majlis diakhiri tepat jam 1.00 tengahari dan jamuan disediakan oleh pihak penganjur.

Kontinjen Langkawi yang tiba lewat terpaksa berdiri disebabkan tiada tempat duduk yang kosong, dewan dipenuhi hadirin sekitar 5-6 ribu orang..

Pemandangan yang sangat mengujakan, bukti kesungguhan jentera Pilihanraya Umum ke-13 PAS Kedah sudah bersedia bekerja..

No comments:

Post a Comment

Followers