Tuesday, April 26, 2011

Ceramah Tn Hj Mohamad Sabu di Markas Sg Itau panas!!!


Jangkaan penganjur ceramah Tn Hj Mohamad Sabu akan mendapat gangguan pihak polis ternyata menjadi kenyataan apabila sepasukan polis bertindak mengganggu kelancaran ceramah yang telah dianjur. Pihak polis juga mengadakan sekatan jalan raya di kedua-dua laluan ke tempat ceramah. Pihak PAS Kawasan Langkawi diketuai oleh Yang Dipertuanya Sdr Zubir Ahmad telah berjaya menyelesaikan gangguan tersebut melalui perbincangan bersama pegawai polis yang bertugas.

Tn Hj Mohamad Sabu menyentuh beberapa perkara antaranya berkaitan bahaya pencabulan demokrasi yang sedang dilakukan pihak UMNO/BN dengan mempergunakan seluruh agensi kerajaan termasuk SPR, PDRM, RTM dengan menggembelingkan seluruh media arus perdana menentang pembangkang. Politik ala 'jakun' yang cuba dibawa UMNO/BN menyebabkan rakyat semakin buta politik dan ketinggalan dalam setiap perkara. Beliau mengambil contoh demokrasi di negara barat walaupun mereka bukan beragama Islam tetapi etika masyarakat barat khususnya pemerintah sentiasa menghormati demokrasi. Parti memerintah memberi kebebasan kepada rakyat khususnya dalam mendapatkan informasi telus dari saluran media arus perdana termasuk TV dan Surat Khabar. Berbeza dengan negara-negara tertentu termasuk Malaysia yang mengongkong dan mempergunakan media untuk kepentingan survival politik parti pemerintah.

Penceramah pada malam itu turut disertai Pengerusi PKR Kedah Dato' Wan Salleh Wan Isa dan YDP PAS Langkawi Sdr Zubir Ahmad. Majlis ceramah tamat tepat pada pukul 12 tgh malam.

No comments:

Post a Comment

Followers