Monday, September 7, 2009

MUNAQASYAH UCAPAN DASAR PRESIDEN PERINGKAT NEGERI KEDAH

Sabtu 15 Ogos, Majlis Munaqasyah Ucapan Dasar Presiden telah diadakan bermula dari jam 2 petang hingga jam 6 petang bertempat di kompleks PAS Kedah Batu 9. Majlis ini melibatkan semua pimpinan PAS Kawasan dan dewan-dewan dari kawasan-kawasan seluruh negeri Kedah.
Majlis yang dipengerusikan oleh Ust Ahmad Bin Yahya ( Ketua Pemuda PAS Negeri Kedah ) itu dimulakan dengan ucaptama munaqasyah yang disampaikan YBhg Ust Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man Naib Presiden PAS. Setelah selesai ucaptama dari Ust Tuan Ibrahim, majlis diteruskan dengan pembentangan dari wakil-wakil setiap kumpulan mengikut tajuk masing-masing. PAS Langkawi berada dalam kumpulan 1 bersama Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah dan PAS Jerlun.
Sebagai penutup majlis ialah ucapan penggulungan oleh YAB Dato' Seri Ust Azizan Bin Abd Razak, Menteri Besar Kedah merangkap Pesuruhjaya PAS Negeri Kedah yang merumuskan apa yang dibahaskan oleh wakil setiap kumpulan. Walaupun rumusan dari Ust Azizan 'cukup pedas' tetapi ianya sangat berguna untuk pimpinan PAS seluruh kawasan Negeri Kedah untuk memahami duduk sebenar sesuatu perkara itu.
Majlis yang tamat pada jam 6 petang itu turut dihadiri oleh sebahagian besar pimpinan PAS peringkat negeri. Antara yang kelihatan ialah Ust Dato' Taib Azamudin ( Timbalan Pesuruhjaya III ), YB Senator Yusof Hussin ( Setiausaha PAS Kedah ), YB Dato' Taulan Rasul ( EXCO Kerajaan Kedah merangkap Bendahari PAS Kedah ) dan YB Ustazah Aishah Ghazali ( EXCO Kerajaan Kedah ).

No comments:

Post a Comment

Followers